Breaking news!

22 Dec

suffragettes-real

‘Emancipatie, is dat nou nog wel nodig?’, vragen mensen mij vaak. Ja, zeg ik dan. Want het gaat goed in Nederland, maar nog niet goed genoeg.
De afgelopen eeuw zijn we veel opgeschoten. Dat zie je ook in mijn ‘herstory’: binnen drie generaties ontwikkelden mijn voormoeders en ik ons van boerendochter die haar school niet mocht afmaken tot kandidaat-kamerlid. Mede dankzij de Partij van de Arbeid, die bleef geloven in mensen zoals wij, door te investeren in sociale woningbouw, in werk, in onderwijs.
Het is díe Partij van de Arbeid waarbij ik me aansloot. Een partij die gelooft in kansen en vooruitgang, voor iedereen. Een inclusieve partij, die niet vanuit angst maar vanuit vertrouwen bouwt aan een betere toekomst. Een partij voor mensen die wat te winnen hebben. En die zijn er nog genoeg.
Daarom ben ik supertrots dat ik namens de PvdA kandidaat ben voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2017. Op plek 8! Een enorme eer, en een fantastische uitdaging. Graag wil ik me de komende vier jaar inzetten voor een eerlijke arbeidsmarkt; voor de emancipatie van het ouderschap; voor toegankelijk, goed en betaalbaar onderwijs; voor duurzame internationale samenwerking en voor een samenleving zonder seksisme, racisme, discriminatie en polarisatie. Kortom: voor een rechtvaardig, veilig en vooral verbonden Nederland. Want alleen samen komen we vooruit.
Meer weten? Check de website van de PvdA of volg me op Twitter of Facebook. Ik hou jullie op de hoogte!

(For my English followers: BREAKING NEWS. I am running for MP! If you want to know more about PvdA and our 2017 campaign, check this website or follow me on Twitter or Facebook. Stay tuned for more!)

Leave a Reply

